Întâlnire dedicată creșterii gradului de siguranță în școlile brașovene

Prefectul județului Brașov, Mihai Cătălin Văsii, a avut astăzi, la sediul Instituției Prefectului, o întâlnire de lucru la care au participat șeful Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Brașov, chestor de Poliție Valentin Flucuș, șeful Biroului Siguranță Școlară din cadrul IPJ Brașov, comisar-șef de Poliție Alina Ivan, directorul general al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Brașov, Julieta Aurelia Gârbacea, inspectorul școlar general al Inspectoratului Școlar Județean, Ovidiu Florin Tripșa, Mihaela Florescu, inspector școlar – învățământ preșcolar, Mihaela Zugravu, inspector școlar – învățământ primar și directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Brașov, Daniel Tața.

Tema discuțiilor a fost siguranța școlară, cu accent pe gestionarea și prevenirea conflictelor elev-elev, dar și elev-profesor/învățător, părinte-profesor sau părinte-părinte, în incinta unităților de învățământ preuniversitar din județul Brașov.

Prefectul Mihai Cătălin Văsii: „Am convocat această întâlnire pentru a discuta punctual în principal cazurile de manifestări agresive în școală ale unor elevi, măsurile care s-au luat în aceste cazuri și ce trebuie făcut pentru a le gestiona cât mai eficient și a preveni apariția altor asemenea situații. Instituțiile prezente la întâlnire doresc să colaboreze pentru a ajuta, nu pentru a speria sau pedepsi pe cineva. Suntem parteneri atât ai cadrelor didactice și elevilor, cât și ai părinților pentru un mediu cât mai sigur în școlile județului. 

Propunerea mea, care a avut acordul tuturor participanților, a fost să dăm o periodicitate lunară acestor întâlniri de lucru și, în funcție de situație, să cooptăm alături de noi și alte instituții, organizații profesionale sau alte organizații non-guvernamentale care activează în domeniu și sunt dispuse să se implice în demersul inițiat de noi”.

Un aspect care a reieșit în cursul analizei cazurilor de elevi cu tulburări de comportament a fost că în aproape toate situațiile problemele din familiile acestora se răsfrâng asupra modului în care acești copii se manifestă în școală.

De asemenea, s-a adus în discuție necesitatea unei reglementări mai stricte, prin regulamentele de ordine interioară ale școlilor, a accesului altor persoane decât elevii și personalul în incinta unităților de învățământ, pentru a preveni situațiile cu potențial periculos.