Pe primele locuri în ţară privind eficienţa în gestionarea activităţii la SPCRPCIV

Prefectul judeţului Braşov, Marian Rasaliu, a afirmat în conferinţa de presă susţinută joi, 20 decembrie 2018, că judeţul nostru se află în primele 3 locuri din ţară ca eficienţă în gestionarea activităţii la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Înmatriculare a Vehiculelor (SPCRPCIV).
S-a ajuns la această performanţă, în primul rând prin completarea personalului, cu încadrarea a patru agenţi şi a unui ofiţer de poliţie, chiar din primele luni ale anului 2018. Apoi, în al doilea semestru, s-a folosit instituţia juridică a delegării de atribuţii, în medie, câte două persoane din cadrul aparatului propriu al Prefecturii fiind delegate lunar la SPCRPCIV pentru susţinerea activităţii.
Prefectul Marian Rasaliu a amintit şi despre îmbunătăţirea procedurilor de lucru, respectiv optimizarea orarului de funcţionare pe activităţi şi diferenţiat pe persoane fizice şi juridice.
Potrivit informaţiilor primite de la SPCRPCIV, zilnic sunt soluţionate, în medie, 1.200 de cereri, de către 15-16 funcţionari.
S-a redus mult şi termenul de programare la proba practică în vederea obţinerii permisului de conducere, de la 150 de zile (în prima parte a anului), la cel mult 21 de zile în prezent. În acest moment, există posibilitatea programării online pentru toate activităţile desfăşurate de SPCRPCIV, mai puţin examinarea teoretică, în vederea obţinerii permisului de conducere şi eliberarea documentelor.

A crescut numărul solicitărilor pentru eliberarea paşapoartelor simple
Prefectul judeţului Braşov, Marian Rasaliu, a prezentat joi, 20 decembrie 2018, rezultatul activităţii Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Pasapoartelor Simple (SPCEEPS) din Braşov pentru anul 2018.
Astfel, de la începutul anului până în data de 19.12.2018 au fost înregistrate şi soluţionate la Braşov 41.424 de cereri. Faţă de perioada similară a anului 2017, s-a înregistrat o creştere a solicitărilor de paşapoarte cu aproximativ 10.000 (31.188 de cereri anul trecut)
Prin comparaţie faţă de anul 2017, în anul 2018, numărul paşapoartelor simple electronice emise la nivelul Braşovului aproape că s-a dublat, de la 22.436 la 40.252, în timp ce numărul paşapoartelor simple temporare a scăzut de la 8.752 la 7.473.
„De asemenea, amintim demersul structurii de paşapoarte referitor la aplicaţia pentru verificarea în timp real a emiterii paşapoartelor, adică a statusului cererii de emitere a paşaportului electronic, un pas făcut către cetăţeni, în vederea oferirii unor servicii de calitate. Solicitanţii care au depus cereri pot verifica situaţia emiterii paşaportului după două criterii: număr de cerere sau CNP şi data depunerii. Persoanele pot urmări prin intermediul acestei aplicaţii când ajunge paşaportul la sediul serviciului public comunitar şi se pot prezenta la ghişeu pentru ridicarea documentului de călătorie”, a precizat prefectul Marian Rasaliu.
Aplicaţia este dipsonibilă pe site-ul www.pasapoarte.mai.gov.ro , dar si pe site-ul Instituţiei Prefectului judeţul Braşov.